Mijn favorieten

Terug naar de resultaten
Te koop
Konijnenberg in Breda 4825 BE

Konijnenberg

4825 BE Breda
Koopprijs € 99.500,- v.o.n.
076-5241555

Kenmerken

Soort Object Bedrijfsruimte Totale vloeroppervlakte 116 m² In units vanaf 58 m² Aantal lagen 1
Lees meer

Omschrijving

Gebouw “De Hoge Beemd” wordt gerealiseerd aan de doorgaande Konijnenberg, bijna op de hoek met de Regenbeemd, op bedrijventerrein “De Krogten” in Breda.

Dit project omvat in totaal 30 bedrijfsunits, in oppervlakte variërend van 58 m² tot 128 m² begane grond...
Lees meer

Omschrijving

Gebouw “De Hoge Beemd” wordt gerealiseerd aan de doorgaande Konijnenberg, bijna op de hoek met de Regenbeemd, op bedrijventerrein “De Krogten” in Breda.

Dit project omvat in totaal 30 bedrijfsunits, in oppervlakte variërend van 58 m² tot 128 m² begane grond vloeroppervlak. Iedere bedrijfsunit beschikt naast een hoge overheaddeur (3,5 meter) tevens over een aparte toegangsdeur. De gebouwhoogte bedraagt circa 8,5 meter en alle units zijn standaard voorzien van een kanaalplaten (betonnen verdiepingsvloer). De units 1, 15, 16 en 30 hebben bovendien een uitnodigende zijentree met veel glas tot op de verdieping in de zijgevel.

Locatie:
Bedrijventerrein De Krogten is gelegen ten noorden van het centrum van Breda. Het bedrijventerrein is omsloten door de Noordelijke Rondweg, de Terheydenseweg en de rivier De Mark. Het bedrijventerrein wordt doorsneden door 2 belangrijke wegen, Konijnenberg en Moerlaken.

De projectlocatie is gelegen aan Konijnenberg, op de hoek met Regenbeemd, op korte afstand van de Terheijdenseweg en Moerlaken. De snelweg A16, richting Rotterdam en Tilburg, is binnen ongeveer 10 minuten te bereiken, terwijl de A27 richting Utrecht op ongeveer 15 autominuten is gelegen.

Op Bedrijventerrein De Krogten zijn onder andere de Makro en Office Centre gevestigd, maar ook Bo-rent, Handyman (hoofdkantoor), Hornbach, Boels Verhuur en Jongeneel.

Ontwikkeling:
De ontwikkeling van gebouw “De Hoge Beemd” is in handen van Twins IX B.V. uit ‘s-Gravenzande. Twins heeft inmiddels met succes diverse bedrijfsverzamelgebouwen gerealiseerd in onder andere Amsterdam, Bleiswijk, Den Haag, Nootdorp, Rhoon, Utrecht en Zoetermeer.

Vereniging van Eigenaren (VvE):
 
Voor het onderhoud en beheer van de gemeenschappelijke delen, waaronder het gemeenschappelijke buitenterrein, wordt van rechtswege een Vereniging van Eigenaren (kortweg VvE) opgericht waarvoor thans een beheerder is aangesteld.
 
De belangrijkste taken en bevoegdheden van deze vereniging zijn:
 
- Het beheer van de gemeenschappelijke zaken, zoals het buitenterrein;
- Het opstellen van een huishoudelijk reglement met daarin regels voor het gebruik van de gemeenschappelijke gedeelten;
- Het beheer van de middelen die door de eigenaren aan de VvE ter beschikking zijn gesteld. Bij de eigendomsoverdracht van het appartementsrecht is koper reeds een eerste  bijdrage, ter grootte van de jaarbijdrage (conform aanvangsbegroting) van het betreffende appartementsrecht, aan de vereniging verschuldigd.
De daaropvolgende periodieke bijdragen zullen door de eigenaren (leden van de vereniging) worden vastgesteld. Deze bijdragen zijn bedoeld om onder andere de navolgende zaken collectief te regelen/betalen
- De opstalverzekering
- De aansprakelijkheidsverzekeringen;
- Reservering voor groot onderhoud, waaronder met name begrepen het dak en buitenschilderwerk (in een uniform kleurenschema)
 
Daarnaast kunnen onder andere de navolgende zaken, na goedkeuring door de vergadering, collectief worden geregeld:

- Gevelreiniging;
- Onderhoud van gemeenschappelijke groenvoorziening;
- Onderhoud dak en gevels;
- Gladheidbestrijding op het buitenterrein;
-Gemeenschappelijke glasbewassing;
- Etc.

Financiering:
Bij het sluiten van de koop wordt door de projectnotaris een koop- en aannemingsovereenkomst opgesteld en vervolgens door partijen getekend. In deze overeenkomst kan op verzoek van de koper een ontbindende voorwaarde financiering worden opgenomen.

Binnen 21 dagen na ondertekening van de overeenkomst dient koper een waarborgsom te storten groot 10% van de koopsom. In plaats van deze waarborgsom kan de koper een bankgarantie stellen. Deze waarborgsom of bankgarantie geldt als zekerheid voor het nakomen van de verplichtingen van de koper, voortvloeiend uit de getekende koop- en aannemingsovereenkomst.

Betalingen:
De kopers betalen in een aantal termijnen de diverse stadia van de bouw. Betalingen en wijze van betaling zijn vermeld in de koop-/aannemingsovereenkomst.

Aanvang en oplevering:
Zodra zowel de onherroepelijke bouwvergunning is verleend en 60% van de units onvoorwaardelijk is verkocht, of zoveel minder ter beoordeling aan de ontwikkelaar, wordt met de bouw van dit project gestart. De bouwtijd bedraagt circa 10-11 maanden (200 werkbare werkdagen na gereedkomen betonnen begane grondvloer).

Afwerking:
Omdat geen enkele koper hetzelfde is worden de units casco opgeleverd. Dat geeft u de mogelijkheid om uw nieuwe huisvesting compleet naar eigen inzicht in te delen en in te richten. De units zijn degelijk gebouwd en afgewerkt met gebruikmaking van moderne bouw- en isolatiematerialen. Zie hiervoor ook de technische omschrijving.

Verkoper stelt zich op het standpunt dat bij oplevering geen energielabel utiliteit hoeft te worden afgegeven in de zin van het bij oplevering van het casco geldende Besluit Energieprestatie Gebouwen (BEG), aangezien door de casco oplevering van het verkochte onvoldoende gegevens beschikbaar zijn om volgens het voorgeschreven ISSO protocol een energielabel te kunnen opstellen.

Afhankelijk van de gebouwfuncties die de eigenaar/gebruiker aan het gekochte toekent, kan er sprake zijn van de verplichting tot afmelden van een energielabel. Eigenaar/gebruiker neemt zelf de regie op zich voor het correct laten opstellen en tijdig laten afmelden van dit energielabel, hierbij inbegrepen de verplichting om te blijven voldoen aan het Bouwbesluit en dan met name de energieprestatie eisen van het Bouwbesluit.

Nadere bijzonderheden:
De in deze verkoopdocumentatie en op de verkooptekeningen gebruikte nummering betreft bouwnummers. Deze worden tijdens de bouw door iedereen gebruikt, ook in de correspondentie met Twins en de projectnotaris. Deze bouwnummers zijn niet de toekomstige huisnummers. De gemeente kent deze huisnummers toe.

Kopers zijn zelf verantwoordelijk voor de verkrijging van de voor hun bedrijfsuitoefening benodigde financiële middelen en vergunningen. Volgens het bestemmingsplan “De Krogten”, vastgesteld op 25 november 2004, is de locatie waarop deze units worden gerealiseerd bestemd voor bedrijven behorende tot en met milieucategorie 5 van de “Staat van Bedrijfsactiviteiten”, waarbij volumineuze detailhandel wel en zelfstandige kantoren niet zijn toegestaan (zie www.ruimtelijkeplannen.nl voor een nadere toelichting).

De nutsbedrijven leggen tegenwoordig alleen (hoofd)leidingwerk aan op particulier terrein indien daarvoor rechten zijn gevestigd. Deze rechten op het hebben, houden, onderhouden, vervangen of verwijderen van dit leidingwerk worden gevestigd via de splitsingsakte.

De koper mag de op basis van de koop-/aannemingsovereenkomst gekochte appartementsrechten pas verkopen na één jaar na sleuteloverdracht of anders met schriftelijke toestemming van de verkoper. Hiervoor worden in de overeenkomst omstandigheden omschreven ten gevolge waarvan deze toestemming niet geweigerd kan worden.

De standaard aangebrachte brandwerende en bouwkundige voorzieningen die worden voorgeschreven door diverse overheidsinstellingen gelden slechts in algemene situaties. Afhankelijk van de aard van het gebruik kunnen de betreffende instellingen nadere voorzieningen voorschrijven, welke voor rekening van de koper komen.

Enkele pluspunten van de units:

- Gevlinderde betonvloer op de begane grond;
- Overheaddeuren met een hoogte van 3,5 meter (tegen meerprijs elektrisch bedienbaar);
- Flexibel in te delen met de mogelijkheid tot inbouw van onder andere een keuken en/of tweede toilet. De aannemer is u daarbij graag van dienst met een maatwerk offerte;
- Goede vloer-, gevel- en dakisolatie;
- Gebouwhoogte van circa 8,5 meter;
- Hardhouten kozijnen;
- Eigen parkeergelegenheid en prima bereikbaarheid.
Overdracht Status Beschikbaar Koopprijs € 99.500,- vrij op naam Aanvaarding in overleg BTW van toepassing Ja Bouwvorm Bouwvorm Bestaande bouw Bouwjaar 2020 In aanbouw Ja Indeling Soort Object Bedrijfsruimte Totale vloeroppervlakte 116 m² Perceeloppervlakte 8716 m² Oppervlakte kantoorruimte 58 m² Parkeergelegenheid Parkeerpl. overdekt 0 parkeerplaats(en) Diversen In units vanaf 58 m² Aantal lagen 1 Woonruimte Geen woonruimte aanwezig
Hoofdfunctie
Bedrijfsruimte
Voorzieningen
Overheaddeuren, betonvloer
Oppervlakte
58 m²
In units vanaf
58 m²
Kantoorruimte aanwezig
Ja
Oppervlakte
58 m²
Aantal verdiepingen
1

Brochure

Gebruik het onderstaande formulier om de brochure van dit object te downloaden.
Persoonsgegevens
Adresgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring

Contact

Gebruik het onderstaande formulier om contact met ons op te nemen.
Bedrijfsgegevens
Persoonsgegevens
Adresgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring

Brochure

Bedankt voor uw interesse. U ontvangt de brochure per email.

Contact

Bedankt voor uw reactie. We zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.